Backpacking life...

3 november 2019 - Kuta Lombok, Indonesië

Maandag ben ik vanaf Bali met de boot naar Nusa Lembongan gegaan. Een klein eilandje naast Bali. Dit eilandje is verbonden via een gele brug met een ander eilandje nusa Ceningan. Het was hier een stuk minder toeristisch dus heb ik een scooter gehuurd om rond te toeren. Dit telefonisch gedaan via de eigenaresse van het hostel. Ze vertelde me waar de sleutel lag en waar k een helm kon vinden. Kan je rijden? Oké prima. K hoefde veder geen rijbewijs of niets te laten zien. 2 dagen heb ik rondgereden over de twee eilandjes en de mooiste plekjes opgezocht.
woensdag ochtend wilde ik de boot nemen naar nusa Penida. De eigenares van het hostel was zo vriendelijk om me bij de haven te brengen. Kwam ik daar aan had ik te weinig cash.  Locals betalen 20k maar ik moest 50k neertellen. K probeerde hem nog over te halen. Maar dit mislukte. Niet zo handig om een T-shirt met Amsterdam er op aan te trekken. Goed er was daar een local zo aardig om me een lift te geven naar een pinautomaat. Wat dus 15min rijden was met de scooter. Gelukkig kunnen pinnen en de boot gehaald. Op naar Nusa Penida. Daar heb ik een dagtrip gedaan. Ik kon hier wel een scooter huren maar de weg was erg slecht. Grindpaden bijna stijl naar beneden durfde ik niet aan. Ik zal bij de foto’s vermelden waar het is.
Die nacht sliep ik in een guesthouse was in een heel vaag steegje zat. Er zat een kakkerlak in m’n kamer dus ik heb niet kunnen slapen tot 4.00, vervolgens begon er iemand te zingen vanuit een toren met een microfoon. Blijkt een moslim gebruik te zijn. K voelde me echt even alleen. De volgende dag had ik ook geen zin om nog op dit eiland te blijven en ben doorgereisd naar Gili Trawangan. Een eiland waar geen gemotoriseerd verkeer is. Alles gaat hier met de fiets of paard en wagen. Echt terug in de tijd.  Ik heb hier 2 nachtjes doorgebracht in een geweldig hostel met veel leuke mensen en een stel dat ook uit Nederland kwam. Een snorkel tour gedaan. Prachtige vissen en koraal gezien. En gezwommen met schildpadden. Helaas geen haaien of manta’s gezien. Koraal is flink scherp, heb fikse schaafwonden opgelopen op m’n been maar dat nemen we maar voor lief.   ‘s avonds uitgeweest op het eiland. Deze dagen maakte de vorige weer helemaal goed! Het was zo gezellig dat ik me geen tijd heb gegund om een blog te schrijven. ik had graag langer willen blijven maar k wilde ook nog naar Lombok dus moest keuzes maken! Zaterdag ben ik dus met de boot naar Lombok gegaan. Een uurtje varen en vervolgens 2uur met de bus. De chauffeur heeft 2uur lang hard zitten bellen waardoor het niet mogelijk was voor mij om met andere te praten. Nu zit ik in Kuta op Lombok. De eilandjes waar ik deze week ben geweest zijn veel rustiger dan Bali.

1. Ria:
    3 november 2019
    Margreet,

Erg leuk om je verhaal te lezen.
    Geniet van de mooie natuur.

Groetjes Ria
  2. D Kool:
    3 november 2019
    Mooie reis hoor! Geniet ervan!
    Liefs, Daniëlle
  3. Dina Kool:
    4 november 2019
    Leuk om je verhalen te lezen. Geniet ervan.
    Zie uit naar meer verhalen
  4. Sanne:
    6 november 2019
    Genieten!!
    Leuk om te lezen!
  5. Henk:
    8 november 2019
    Je hebt wel zin om in je pen te klimmen. Maar je maakt ons een beetje jaloers nu. Ben nu al benieuwd wat je nog meer gaat beleven!