Chiang mai en Pai

17 november 2019 - Phuket, Thailand

De eerste die dagen van deze week ben ik in Chiang mai geweest. Ik ontmoete in het hostel de Carol uit België. We konden in het hostel fietsen lenen en zijn gaan Tempel hoppen. Onderweg kwamen we Tom tegen. Met z’n 3e gingen we veder. Echter vond m’n fiets het niet zo leuk en viel de ketting er regelmatig af. Maar besloten om ergens anders een fiets te huren. Later sloot ook de Franse Justine bij ons aan. We zijn met z’n vieren naar een waterval gefietst 20KM buiten chiang mai!  Totaal dus z’n bijna 50KM gefietst. We fietsen over de snelweg maar dat is hier heel normaal. Gewoon de linker baan aanhouden. Dinsdagavond was er een festival met lampionnen. Dit is 1x per jaar in November en alleen met volle maan. Tegenwoordig is het meer een toeristen ding geworden. Het was mooi om te zien alle lampionnen in de lucht ook op het water werden er soort bootjes neer gelegd met kaarsjes en wierook. Woensdag 13e heb ik de bus gepakt naar Pai. Carol en Tom gingen ergens anders heen en Justine bleef nog een nachtjes in chiang mai. Het was een busrit van 3,5 uur over de 1095. Een weg met 762! bochten. Waarvan zeker de helft haarspeldbochten! De chauffeur reed als een gek. Ik had geluk dat ik voorin zat maar erg relax was het niet. Het laatste stukje was ik echt misselijk maar heb het overleefd. Donderdag 14e Heb ik een scooter gehuurd ( eigenlijk is het een motor want hij gaat 120 en heeft meer dan 200cc) en ben de omgeving van Pai gaan verkennen. K voelde me niet lekker en heb bij het eerste uitzichtpunt bijna 2uur gezeten omdat ik last kreeg van duizeligheid en voor me gevoel warm aanvoelde. Een kopje thee gedronken en rust genomen toen ging het wel weer iets beter. K ontmoet hier twee Nederlands meiden Emma en Aline. Zij hadden het zelfde plan als mij om de volgende dag met de scooter terug te rijden naar Chiang mai. We wisselde nummers uit. De rest van de dag heb ik nog een waterval bezocht, een rijstveld en de canyon van Pai. Hier heb ik van de zonsondergang genoten. ‘S avonds gegeten met twee Duitse jongens die ik eerder in chiang Mai was tegengekomen. Zij waren vandaag naar Pai gekomen.
Vrijdag 15e om 10.00 afgesproken bij Aya het bedrijf waar we de scooters hadden gehuurd. Zij nemen met een busje de backpack weer mee terug naar chiang mai zodat we die niet op de scooter mee hoefde te slepen. Daar begon onze toch! Ruim 150km. De 762 bochten trotseren op de scooter! Wat een prachtige weg. Kilometers door het bos. Continue focus want zodra je de bocht naar links nog niet door was moest je alwaar naar rechts sturen. We hebben de tijd genomen voor de rit en zij. Bij elk uitzichtpunt en waterval gestopt. En hebben uitgebreid geluncht. Om half 5 waren we bij de Aya service in Chiang mai. Ik sliep die nacht in een hotel omdat ik even toe was aan luxe en rust. Zaterdag 16e nog wat rond gelopen door chiang mai met een Koreaans meisje die in in het hotel had ontmoet. Om 19.00 vloog ik door naar Phuket. Het zuiden van Thailand. Na wat vertraging kwam ik pas om 23:55 aan op het vliegveld had geluk want de bus reed tot 12h. In de bus ontmoete ik Resa en Manon die toevallig naar het zelfde hostel gingen. We werden daar gedropt na een hoop gedoe met Inchecken. Hij wide perse een kopie van m’n paspoort maken zonder cover. Ik was te moe om er tegen in te gaan het was inmiddels ook al bijna 1:00. We weden weer in een taxi gezet en moesten naar een andere locatie hier moesten we weer opnieuw inchecken. Ze geloofde ook niet dat ik al had betaald via de creditcard. Maar k weigerde nog contant te betalen. Was het dan toch wel oké. Vervolgens lekker uitgeslapen.

1. Henk:
    17 november 2019
    We reizen virtueel met je mee maar missen heel veel mooie natuur en belevenissen, jaloersmakend hoor! Geniet er van, voor je het weet ben je weer thuis.
  2. Margreet Kool:
    18 november 2019
    Inmiddels Zijn de foto’s geplaatst. Ja ik ben alweer over de helft!
  3. Ria:
    17 november 2019
    Ik ben benieuwd naar je volgende blog en hoop dan wat foto's te zien.
  4. Margreet Kool:
    18 november 2019