Canggu en Ubud

27 oktober 2019 - Ubud, Indonesië

Zo ik zit al weer een week op Bali. Dinsdag en woensdag heb ik surflessen gevolgd. De surflessen begonnen al om 7:30 en voor die tijd moest je hebben ontbeten dus vroeg op. Eerst op het strand op de surfplank gaan liggen en met de armen peddelen, vervolgens je opdrukken met je armen en op de benen gaan staan. Op het strand was dit simpel. Maar in de zee.. de golven waren niet heel erg hoog gelukkig. Op het bord staan lukte me dinsdag nog niet je moet niet naar beneden kijken maar recht vooruit.. en wat deed ik? Juist. Dus zodra ik naar beneden keek ging ik ook naar beneden en koppie onder de zee in. Na 2 uurtjes les zat het er weer op voor die dag. De rest van de dag stukje gelopen door Canggu en bij het zwembad gerelaxt. Woensdag nog een dagje surfen. Nu bij een ander strand. De golven waren erg hoog. Ik kon dit niet baas en raakte een beetje in paniek. De leraar zei gelijk kom we wachten even op het strand, over 10 min zijn de golven veel lager. En dat klopte! Dus na 10 min de zee weer in. Je hebt extreme kracht in je armen nodig voor dat peddelen.  Maar goed het ging. En ja hoor! Na een paar keer oefenen kon ik op het surfboard staan!! :) t waren dan wel korte stukjes omdat ik steeds mijn evenwicht verloor maar toch! De driver die ons van het hostel naar het strand bracht heeft mooie foto’s gemaakt. Ik had gevraagd om deze naar me te e-mailen. Maar heb ze tot op heden nog niet binnen. Helaas. Woensdag middag heb ik de taxi genomen naar het volgende hostel, nu in Ubud. De driver bood aan om onderweg te stoppen bij een koffieplantage. Zodat k een koffieproeverij kon doen. Erg leuk en lekker. K ben wel niet zo’n koffiedrinker maar ze hebben lekkere smaken luwakkoffie is specifiek van Bali. Na de koffie door naar het hostel. Ik heb veder die dag nog wat rond gelopen in Ubud maar ben vroeg naar bed gegaan. de volgende dag een gat in de dag geslapen. Pas om 11:15 ben k wakker geworden. Te laat voor ontbijt in het hostel dus dit moest buiten de deur.  Heb er maar brunch van gemaakt. Geen straf! Kijk maar bij onderstaande foto. De rest van de dag ben ik samen met twee andere meisjes door Ubud gaan lopen om mooie plekjes te zoeken. S’ avonds hebben we gegeten bij een local eettentje het was hier zo druk dat we 45min hebben moeten wachten voordat we een tafeltje hadden. Het was de moeite waard voor omgerekend €3,35p.p hebben we hoofdgerecht met een toetje plus een drankje. En echt heerlijk!! De volgende dag hebben we een tour geboekt. Een taxi brengt je dan langs de highlights eerst gingen we naar de Tegalalang rijstterrassen. Wauw zo mooi. Maar serieus overal waren schommels en soort vogelnestjes waar toeristen in kunnen om foto’s te maken. De 2 meiden waar ik mee was maakte hier gretig gebruik van en deden hun best om de meest mooie foto’s te maken voor Instagram. Na deze stop gingen we naar de Tirta empul holly spring. Dit is volgens de Balinezen een tempel met heilig water hierin reinigen de Balinezen zich 1x per jaar. Ook kan je er vissen voeren dit zou geluk moeten brengen. Die beestjes gedragen zich alsof ze nooit eten krijgen. Echt zielig vind k het. Ook hier moesten de meiden weer 100foto’s maken dus inmiddels was het al lunch time. Na de lunch hebben we een tempel overgeslagen en hebben we twee watervallen bezocht. Weer het zelfde liedje vol met toeristen vertier Bali-swings( die schommels) en vogelnestjes. Zelfs bordjes die je vast kan houden. De watervallen waren veder erg mooi.  Hierna nog bij de elephant gave. Geweest dit is een grot waar ze olifanten in hebben uitgehakt. Ook dit is weer een tempel.
tempels staan werkelijk waar op elke hoek van de straat. En dan daar tussen ook nog een paar. Ook staan er overal offers. Voor deuren. Op beeldjes. In de auto. Morgen (maandag) ga ik naar nusa  lembogan. Dit is een klein eiland naast Bali. In de hoop dat dit rustiger is dan Canggu en Ubud.
goed terwijl ik dit schrijf word naast mij handmatig het gras geknipt met een soort heggenschaar. Wauw... ja zo blijf je wel bezig..

1. Henk:
    27 oktober 2019
    Mooie start Margreet! Ben benieuwd naar de verdere avonturen.
  2. Ria:
    27 oktober 2019
    Erg leuk om je te volgen.
    Mooie foto's.
    De natuur is er fantastisch.
    Ben benieuwd naar je volgende verslag.
  3. Natascha:
    28 oktober 2019
    Herkenbaar, lekker genieten
  4. Linsey:
    31 oktober 2019
    Leuk om te lezen! Veel plezier meis!