Thailand week 2

26 november 2019 - Nong Chaeng, Thailand

Maandag 18: Samen met Resa en Manon een snorkel tour gedaan. Je. Kon hoesjes kopen voor je telefoon zodat je die mee kon nemen het water in om foto’s te maken. Manon durfde dit aan, het leverde geniale foto’s op. Al was het lastig want de telefoon reageerde niet helemaal lekker onder water. Maar hij is niet nat geworden!!
Dinsdag 19: Manon ging vandaag weer terug naar Bangkok omdat haar vakantie er weer bijna op zat. Resa en ik besloten een scooter te huren en Phuket te verkennen. We zochten vieuw points op en reden wel tig keer verkeerd. Reden langs olifanten boerderijen. Olifanten met zitjes op hun rug. Pijnlijk om dit te zien! Mensen die naar Thailand gaan! Rij alsjeblieft niet op een olifant! Het is vreselijk hoe ze met deze beesten omgaan. Ze worden geslagen en staan met al hun poten vast aan kettingen.  Als je graag een olifanten boerderij bezoekt lees je dan goed in en zoek er een op waarbij verwaarloosde olifanten worden opgevangen. Deze olifanten staan in een kudde en je kan ze wassen en eten geven. Wij hebben dit niet gedaan omdat we het te duur vonden. ‘S avonds zijn we naar Bangla road geweest. Een straat met allemaal barretjes en clubs. Op straat worden je pingpongshows aangesmeerd. Bordjes worden bijna in je gezicht geduwd. En als je net niet aardig genoeg zegt dat je er geen belangstelling in hebt worden ze boos. Een oud vrouwtje met maar 2 tandjes begon ons in het Thais uit te schelden omdat we NO! Zeiden toen ze aan bleef dringen. We zijn maar snel doorgelopen.
woensdag 20: vandaag was het dan ook tijd om afscheid te nemen van Resa. Erg jammer. We hadden graag nog wat langer samen opgetrokken maar ik wilde graag naar Khao sok en zij trot veder naar het zuiden. Na een busrit van z’n 5 uur over was ik dan in Khao sok aangekomen. Ik het hostel ontmoette ik Marit en we besloten de zelfde tour naar het park te maken.
donderdag 21: om 9:00 werden we opgehaald om het park in te gaan. Na een uurtje rijden en daarna een uur op een bootje kwamen we aan bij onze slaapplek voor de komende nacht. Een drijvend hutje midden in de jungle. Een soort klein dorpje met drijvende hutjes.
‘S middags gingen we een wandeling maken waarbij je tot je knieën door de blubber liep en soms beekjes moest oversteken waar je tot je borst in het water liep. En dit terwijl er om je heen allerlei enge dieren waren. Zo heb ik vogelspinnen gezien en allerlei vieze insecten en vreemde vissen. Wat een overwinning weer. We liepen naar de ingang van een grot. Helaas konden we maar 100meter de grot in omdat het de dag er voor erg had geregend. We moesten sommige stukjes zelfs zwemmen. Het water was zo extreem koud! Ik moest hier denken aan de voetballertjes die een tijd terug vast zaten in een zelfde soort grot. Ongelofelijk.
Vrijdag 22: helaas was ik te laat wakker voor de zonsopkomst maar wakker worden met een uitzicht midden in de natuur( zonder bereik) is al prachtig. We gingen op ochtend Safari maar zagen helaas alleen een apen familie. Na het ontbijt was het tijd om onze spullen in te pakken en maakten we nog een vaartocht door het park. Ik kaapte het beste plekje helemaal voorop de boot. Om 14:00 waren we weer terug in het hostel waar we gelukkig nog even mochten douchen. Ik moest om 16:00 weer met het busje mee omdat ik gelijk doorging naar suratthani. Na weer drie uur rijden kwam ik aan op het vliegveld waar de eigenaars van het volgende hostel me al stond op te wachten. Geen idee hoe lang ze daar heeft gestaan. Ik had helemaal geen tijd doorgegeven.
het hostel was een ramp! Het kwam niet overeen met de foto’s op Booking.com de foto’s waren van de koffie tent van de buren. De eigenaren sliepen bij de receptie en het was er vreselijk muf. Het centrum was 25km verderop en er was geen restaurant in de buurt. Terwijl dit wel stond aangegeven! ( volgende keer even beter de recensies lezen) Gelukkig waren er 3 Schotse jongens die ook naar het centrum wilden en konden we een taxi nemen. We aten wat op de foodmarkt en dronken daarna een drankje. Een drankje!! De jongens bestelde twee flessen vodka en dat was alleen nog maar het begin! Iedereen wilde met ons op de foto omdat het hier niet zo toeristisch is. Er waren zelfs mensen die nog nooit Europeanen hadden gezien! Ik heb gelachen om de jongens ben samen met een van hen terug gegaan naar het hostel terwijl de andere twee nog doordronken. Al met al wel weer kunnen lachen vanavond. Ze waren allemaal boer en een van hen hete Shaun. Hij had een schapen boerderij. Hoe toepasselijk!
Zaterdag 23: ik vloog weer terug naar Bangkok. Naar het Here hostel. Een hostel erg bekend onder Nederlander N 80% hier is Nederlander. Erg gezellig. Ik ontmoette Joëlle en samen zijn we naar de weekendmarkt geweest ‘chatuchak’ dit is de grootste markt ter wereld! Ongelofelijk wat er allemaal verkocht word. Van souveniertjes tot huisdieren! Honden, slagen reptielen. “S avonds zijn we wat gaan eten bij tipsamai. Het enige street food restaurant wat een Michelin ster heeft. Het was hier extreem druk! Gelukkig kon je ook afhalen dus hebben we dat gedaan. Daarna naar kho san road! De drukste en gekste straat van Bangkok. Hier word van alles verkocht.  Te beginnen bij drank! Heel veel drank en emmertjes met cocktails. Je kan hier laggas ballonnetjes kopen of een stukje krokodil of schorpioen proeven. Ook hier worden er pingpongshows aangesmeerd maar minder opdringerig dan op Bangla road in phuket. Het is leuk om aan een barretje op de eerste verdieping te zitten en mensen te kijken. We hebben hier bijna de hele avond gezeten. Mensen Kijken die proberen alle verkopers van zich af te houden of proberen iets af te dingen.
zondag 24: vandaag uitgeslapen tot k een ons woog en een rondje gelopen door China town. ‘S avonds zijn we naar een straat geweest die parallel loopt aan kho san road.  Veel rustiger en gezellige eettentjes en street food kraampjes.

het is weer een veel te lang verhaal geworden! Sorry! Eigenlijk moet ik vaker in de week een blogje schrijven.

1. Sanne:
    30 november 2019
    als ik tips nodig heb kom ik naar jou!
  2. Margreet Kool:
    1 december 2019